Turn roz din lemn de fag
Cod: MO-SMVP0047_JS-S010Descriere detaliată a produsului
Turnul Roz
Un instrument senzorial Montessori format din 10 cuburi roz din lemn, cu muchii de la 1 cm la 10 cm. Conceput pentru a percepe dimensiunea în trei dimensiuni și pentru pregătirea indirectă pentru lucrul cu instrumente matematice.
Descriere
Setul include zece cuburi de fag cu muchii cu lungimi de la 1 cm la 10 cm. Volumul cuburilor crește cu a treia putere a lungimii muchiei: cel mai mic cub are o muchie de 1 cm (volum 1 cm³), următorul cub are un volum de 8× mai mare, apoi de 27× mai mare etc., până la cel mai mare cub cu o muchie de 10 cm (volum 1000 cm³).
Material
Fabricat din lemn de fag, care este mai dur și mai rezistent la impact.
Obiective și beneficii
Obiectiv direct: discriminarea vizuală a dimensiunii.
Obiective indirecte:
- îmbunătățirea mișcării — plasarea cuburilor unul peste altul cu o singură mișcare a mâinii
- coordonare ochi-mână
- concentrare
- pregătire matematică
Pregătire lingvistică și conceptuală
Dezvoltarea conceptelor „mic” și „mare”, inclusiv comparative și superlative; copilul dobândește o idee despre ordine și secvență.
Vârsta recomandată
de la 3 ani
Notă
Culoarea unică a cuburilor ajută copilul să se concentreze asupra calității dimensiunii fără distrageri inutile. Simplitatea instrumentului sprijină tranziția treptată de la manipularea concretă la înțelegerea abstractă a dimensiunilor.
Contextul Montessori
Toate instrumentele Montessori sunt opera pedagogului italian Maria Montessori. Turnul roz este un simbol al instrumentelor senzoriale Montessori prin simplitatea sa și formularea clasică a calității dimensiunii.
Alte materiale Montessori de la marca Moyo Montessori.
Procedura de lucru de bază
Îi arătăm copilului unde sunt depozitate cuburile pe raft. Transferăm cuburile pe covoraș unul câte unul și le amestecăm. Îi spunem copilului că turnul va fi construit de la cel mai mare cub la cel mai mic. Luăm cel mai mare cub, îl așezăm lângă al doilea cub, trecem cu degetul de la cel mai mare la cel mai mic și îl așezăm în colțul din stânga jos al covorului, astfel încât copilul să se poată ține de marginea covorului. Repetăm procedura până la cel mai mic cub. Apoi, demontăm turnul din nou, cub cu cub, pentru ca copilul să înțeleagă lucrul cu fiecare element.
Cuburile pot fi construite în mijloc, astfel încât să se formeze un turn simetric, sau pot fi aranjate într-un colț, creând două margini late de 1 cm pe laterale.
Controlul erorilor
Copilul va recunoaște vizual greșeala. De asemenea, poate trece cu degetul peste un rând de cuburi și poate detecta tactil orice „treaptă”. Pentru verificare, se poate folosi cel mai mic cub așezat pe fiecare treaptă.
Variații și activități
- construirea cuburilor orizontal (unul lângă altul) — la mijloc sau într-o linie
- aranjarea cuburilor orbește doar prin atingere
- atribuirea de numere cuburilor de la 1 la 10
- jocul „dispariția unui cub” — scoaterea unui cub și căutarea poziției lipsă
- construirea a două sau trei piramide de aceeași dimensiune
- așezarea cuburilor pe carduri cu planurile lor
- crearea diferitelor modele din cuburi conform instrucțiunilor sau liber
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027004012 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 3 + |
| Vârsta recomandată: | 3, 4, 5 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
