Tablele Seguin
Cod: MO-MAT0189_M061Descriere detaliată a produsului
Set de rame din lemn pentru învățarea numerelor 11–99
Setul conține două rame din lemn cu plăcuțe de inserție cu cifrele 1–9. Instrumentul servește la descoperirea numerelor din a doua decadă și, ulterior, la combinarea cantității cu simbolurile numerice în colaborare cu materialul cu mărgele și tabelul Seguin.
Descrierea instrumentului
Setul este împărțit în două părți, în funcție de tipul de numerotare. Plăcuțele cu cifrele 1–9 pot fi introduse în cadru astfel încât să acopere zero și să creeze un număr specific.
1. set „-sprezece”
- Prima placă are cinci rânduri, a doua placă are primele patru rânduri ocupate cu numărul 10 (zero ca bază).
- Ultimul rând de pe a doua placă rămâne gol.
- Plăcuțele cu numerele 1–9 sunt introduse în cadru și acoperă zero, creând numerele 11–19.
2. set „-zeci”
- Pe prima placă, pe rândurile individuale, sunt numerele 10–50, iar pe a doua placă, 60–90.
- Ultimul rând rămâne gol.
- Plăcuțele cu numerele 1–9, prin introducere, acoperă zero și formează numerele 11–99 în zecile corespunzătoare.
Utilizarea instrumentului
Instrumentul este utilizat în momentul în care, atunci când lucrăm cu bețele Roșu-Albastre sau cu materialul Perlat, „depășim” zece. Adăugăm o unitate la zece perlate și denumim numărul rezultat (de exemplu, „unsprezece”). Pentru însușire, recomandăm metoda în trei pași: „Acesta este…”, „Unde este…?”, „Ce este acesta?”
- Transferați ambele plăci din primul set pe covoraș și așezați-le una lângă alta.
- Luați o plăcuță cu numărul 1 și introduceți-o în poziția zero pe primul rând; spuneți „unsprezece”.
- Continuați în același mod pe rândurile următoare, apoi invitați copilul să încerce singur.
- Important: copilul ar trebui să înțeleagă că sub unități este zero.
Verificarea execuției corecte
Ordinea cifrelor trebuie să fie corectă și nicio plăcuță cu o cifră nu trebuie să fie în plus. Aceeași procedură de control se aplică și atunci când se lucrează cu tabelele celui de-al doilea set „-zeci”.
Variații și extinderi
- Când arătați cifrele, puteți adăuga o explicație verbală, de exemplu, „Unsprezece. Zece plus unu fac unsprezece.” (exersarea adunării).
- Lângă cifra creată, puteți aranja numărul corespunzător de mărgele din material perlat.
- Adultul arată spre o cifră și întreabă: „De câte mărgele voi avea nevoie?”. Copilul aranjează mărgelele după număr.
- Adultul poate aranja orice număr de mărgele, iar copilul creează sau arată cifra corespunzătoare pe tablă.
- Activitatea poate fi combinată cu scrierea cifrelor în griș pentru a exersa exprimarea grafică a numerelor.
Trecerea la abstractizare
Abia când copilul stăpânește lucrul cu acest instrument concret (bețe, mărgele), este posibilă trecerea la utilizarea cardurilor și, astfel, să se sprijine tranziția de la concret la abstract (simboluri numerice pe carduri).
Parametri suplimentari
| Categorie: | Matematică |
|---|---|
| EAN: | 8596027001738 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 4 + |
| Vârsta recomandată: | 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
