Scări maro din lemn de fag
Cod: MO-SMVP0001_JS-S004Descriere detaliată a produsului
Scări Montessori maro din lemn de fag (10 prisme)
Instrumentul senzorial Montessori este format din zece prisme maro din lemn masiv de fag. Prismele formează scări care susțin dezvoltarea percepției vizuale și musculare a dimensiunilor și pregătesc copilul pentru concepte matematice ulterioare.
Descriere și dimensiuni
Prismele diferă în lățime și înălțime, lungimea este constantă: 20 cm. Cea mai mică prismă are dimensiunile de 1 × 1 × 20 cm, cea mai mare 10 × 10 × 20 cm. Suprafața este netedă, culoare naturală maro a lemnului.
Controlul erorilor
Vizual — copilul recunoaște ordinea corectă în funcție de diferența clară de dimensiuni.
Obiective
Obiective directe
- Îmbunătățirea mișcărilor țintite
- Distincția de grosime
Obiective indirecte
- Dezvoltarea gândirii matematice
- Antrenamentul de prindere
- Controlul mișcării
- Coordonarea ochi-mână
- Înțelegerea secvenței și a ordinii
- Concentrare
Vârsta și observații
Vârsta: de la 3 ani.
Notă: terminologia recomandată atunci când se lucrează cu instrumentul include termenii „gros” și „subțire”, inclusiv comparativele și superlativele acestora.
Toate instrumentele Montessori se bazează pe abordarea pedagogică a pedagogului italian Maria Montessori.
Beneficiile instrumentului
- Îmbunătățirea motricității grosiere
- Coordonarea mișcărilor (cooperarea mână-ochi)
- Distincția de dimensiune și greutate
- Extinderea vocabularului (muchie, prismă, parte etc.)
- Însușirea conceptelor „îngust” vs. „lat” (sau „gros” vs. „subțire”)
- Compararea și gradarea (îngust–mai îngust–cel mai îngust / lat–mai lat–cel mai lat)
- Pregătirea pentru matematică și geometrie (sistem zecimal)
Lucrul cu instrumentul
Procedura de ghidare a activității recomandată pentru munca senzorială liberă:
- Așezați prismele neordonat pe o pătură pregătită.
- Luați cea mai lată prismă, cântăriți-o, mângâiați-i suprafețele și așezați-o pe partea stângă a păturii (se poate lucra și cu două pături).
- Examinați prismele rămase, selectați prisma mai îngustă cea mai apropiată și așezați-o lângă prima; continuați în același mod până când se formează scări.
- Lucrați încet și concentrat. Apăsați scările cu mâna de sus în jos și urmăriți fluiditatea mișcării.
- Corectitudinea ordinii poate fi verificată prin atașarea celei mai înguste prisme la cea mai lată adiacentă — ar trebui să corespundă după atașare.
- Dezasamblați scările și oferiți copilului să încerce singur construcția. În faza inițială, nu este necesar un acompaniament verbal care să distragă atenția copilului.
- La repetare, numiți treptat obiectele și pașii, familiarizați copilul cu proprietățile prismelor și verificați înțelegerea sarcinilor cu cerințe simple („dă-mi cea mai lată treaptă”, „ia-o pe cea mai îngustă” etc.).
Variații ale lucrului cu instrumentul
- Copilul așază prismele una peste alta sau una lângă alta, după bunul plac, și le explorează proprietățile.
- Omiterea fiecărei a doua trepte sau alte variații ale ordinii pentru a explora schimbările din structură.
- Lucrul cu carduri pregătite cu planurile prismelor (1×20 cm până la 10×20 cm): planuri conturate, decupate și eventual laminate, care pot fi completate cu numerele 1–10; copilul poate atribui prisme numerelor sau poate construi după serii numerice.
- Construirea de scări după modele de pe carduri.
- Combinație cu alte instrumente Montessori (de exemplu, Turnul roz, bețele roșii) fie liber, fie după carduri și modele.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027003978 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 3 + |
| Vârsta recomandată: | 3, 4, 5 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
