Scări maro
Cod: MO-SMV0001_S0004Descriere detaliată a produsului
Prisme senzoriale – set de 10 prisme din lemn
Materialul senzorial Montessori include zece prisme maro din lemn de esență tare. Prismele au aceeași lungime de 20 cm, dar diferă în lățime și înălțime (cea mai mică 1×1×20 cm, cea mai mare 10×10×20 cm). Materialul didactic dezvoltă percepția vizuală și musculară a dimensiunii și pregătește copilul pentru conceptele matematice ulterioare.
Descriere
Zece prisme din lemn cu secțiuni transversale diferite sunt concepute pentru a fi asamblate într-o serie gradată (scări). Prismele sunt netede, solide și potrivite pentru manipularea independentă de către copil.
Parametrii
- Număr de bucăți: 10
- Material: lemn de esență tare
- Culoare: maro
- Dimensiuni: lungime 20 cm, secțiuni transversale de la 1×1 cm până la 10×10 cm
Obiectivele instrumentului
Obiectiv direct
- Îmbunătățirea mișcărilor țintite
- Distincția de grosime
Obiectiv indirect
- Dezvoltarea gândirii matematice
- Antrenamentul de prindere
- Controlul mișcării
- Coordonarea ochi-mână
- Secvență și ordine
- Concentrare
Vârstă
Potrivit de la 3 ani.
Notă
În legătură cu acest material didactic, se poate folosi terminologia „gros” și „subțire”, inclusiv comparativele și superlativele acestora.
Despre Montessori
Toate materialele Montessori se bazează pe principiile pedagogului italian Maria Montessori. Materialele didactice pot fi utilizate individual sau în combinație cu alte materiale didactice.
Beneficiile instrumentului
- Îmbunătățirea motricității grosiere
- Coordonarea mișcărilor (cooperarea mână-ochi)
- Distincția de dimensiune și greutate
- Extinderea vocabularului (de exemplu, muchie, prismă, latură)
- Însușirea noțiunilor „îngust” vs. „lat” (sau „gros” vs. „subțire”)
- Exersarea comparării și a gradelor de comparație (de exemplu, îngust, mai îngust, cel mai îngust)
- Pregătirea pentru bazele matematicii și geometriei (sistemul zecimal)
Lucrul cu instrumentul
Așezați prismele individuale neordonat pe covorul pregătit. Luați prisma cea mai lată, examinați-o și așezați-o pe partea stângă a covorului. Apoi selectați prisma cea mai apropiată, mai îngustă și așezați-o lângă prima. Repetați până când se formează scări.
Lucrați încet și concentrat. Apăsați sau mângâiați scările de sus în jos cu mâna, astfel încât copilul să perceapă armonia mișcării. Corectitudinea ordinii poate fi verificată prin atașarea celei mai înguste prisme la cea adiacentă – prisma mai îngustă, atunci când este atașată, va corespunde celei mai late adiacente.
După asamblare, dezasamblați scările și oferiți copilului posibilitatea de a încerca singur construcția. În etapele inițiale, nu este necesar un acompaniament verbal care să distragă atenția copilului; atunci când repetați, numiți treptat obiectele și pașii și dezvoltați astfel vocabularul.
În etapa următoare, pot fi date sarcini simple, de exemplu:
- „Dă-mi cea mai lată treaptă.”
- „Așază o treaptă mai îngustă lângă ea.”
- „Ia cea mai îngustă treaptă în mâna dreaptă.”
- Întrebări de tipul: „Care treaptă este cea mai îngustă?”, „Ce treaptă este aceasta?”
Variații ale lucrului cu instrumentul
- Copilul așază prismele una peste alta sau una lângă alta liber și le explorează proprietățile, poate să sară peste fiecare a doua treaptă etc.
- Construirea după carduri cu planuri (1×20 cm, 2×20 cm … 10×20 cm). Cardurile pot fi realizate prin trasarea planurilor pe hârtie, decuparea și eventual laminarea; cardurile pot fi completate cu numerele 1–10.
- Asocierea prismelor cu numere sau construirea după serii numerice (de exemplu, 10, 8, 6, 4, 2 sau 1, 3, 5, 7, 9).
- Construirea de scări după modele de pe carduri.
- Combinarea cu alte instrumente (de exemplu, Turnul roz, Barele roșii) fie liber, fie după modele.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027003503 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 3 + |
| Vârsta recomandată: | 3, 4, 5 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
