Plăcuțe colorate 3 - Nuanțe
Cod: MO-SMV0007_S008Descriere detaliată a produsului
Plăcuțe colorate III – instrument senzorial Montessori avansat
Această ustensilă conține 63 de plăcuțe împărțite în 9 culori cu câte 7 nuanțe. Plăcuțele au rame de lemn pe laterale pentru o prindere mai bună și sunt aranjate de la cea mai deschisă la cea mai închisă.
Caracteristici
- 9 culori: roșu, albastru, galben, verde, portocaliu, violet, roz, maro și gri
- 7 nuanțe în fiecare culoare
- rame de lemn pe laterale pentru o manipulare ușoară
- plăcuțele sunt aranjate în funcție de gradarea de la deschis la închis
Obiective
Obiectiv direct
- Orientare în lumea culorilor
- Dezvoltarea percepției cromatice
Obiectiv indirect
- Pregătirea pentru activități artistice
- Dezvoltarea abilității de secvențiere și organizare logică
Vârsta recomandată și note
Vârsta recomandată: de la 3 ani
- Oferim copilului plăcile colorate III numai după ce a stăpânit plăcile colorate II (set extins).
- Folosim terminologia deschis și închis, inclusiv comparativele și superlativele acestora.
- Dacă copilul are dificultăți cu toate cele 7 nuanțe la început, îi vom oferi mai întâi 3 nuanțe contrastante și vom crește treptat numărul.
- Când lucrați, utilizați o culoare neutră a covorului.
Toate materialele Montessori se bazează pe munca pedagogului italian Maria Montessori. Alte ajutoare Montessori sunt disponibile în oferta mărcii Moyo Montessori.
Procedura de lucru
- De obicei, lucrați pe covor.
- Lucrul cu cutia III este precedat de lucrul cu cutia II; copilul ar trebui să cunoască bine culorile din cutia II.
- Punem cutia în stânga în fața noastră, deschidem capacul și punem capacul în fața cutiei. Îl întrebăm pe copil: „Cu ce culoare vrei să lucrezi?”
- Scoatem toate plăcile de culoarea selectată și le așezăm împrăștiate în fața noastră, închidem cutia.
- Îi spunem copilului: „Vom încerca să creăm un rând de la cel mai deschis la cel mai închis.” Selectăm cea mai deschisă, cea mai închisă și a treia nuanță medie și lăsăm copilul să coopereze la completarea rândului de la stânga la dreapta.
- Prin potrivirea după nuanțe, atașăm plăcile și le comparăm vizual.
- Dacă copilul greșește, nu-l corectăm verbal; îl lăsăm să lucreze cu o altă culoare la alegere. Dacă greșește a doua oară, îl corectăm fără cuvinte.
- De asemenea, efectuăm o lecție în trei pași cu cutia III. După terminarea lucrului, punem cutia la loc.
Alte exerciții
- Aranjați plăcile unei culori de la cea mai închisă la cea mai deschisă.
- Aranjați plăcile unei culori de la cea mai deschisă la cea mai închisă.
- Scoateți o placă dintr-un rând asamblat, iar copilul trebuie să dezvăluie locul unde lipsește o nuanță (salt de culoare).
- Creați o stea (soare) – plăci întunecate în interior, plăci mai deschise în exterior.
- Creați o spirală: începeți cu cele mai deschise plăci și continuați nuanță cu nuanță cu cele mai întunecate.
Aceste exerciții pun cerințe mari asupra abilităților de recunoaștere și diferențiere, prin urmare este indicat să le efectuați în perechi sau în grup și să lăsați copiii să colaboreze. După lucrul cu cutia III, copilul începe de obicei să descrie culorile de la deschis la închis și să înțeleagă mai bine gradarea nuanțelor.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027003565 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 3 + |
| Vârsta recomandată: | 3, 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
