Moyo Montessori Corpuri geometrice cu suporturi și cutie
Cod: MO-SMV0198_M014Descriere detaliată a produsului
Corpuri geometrice cu baze și cutie
Instrument senzorial Montessori pentru dezvoltarea percepției stereognostice. Permite perceperea și diferențierea formei și proprietăților corpurilor tridimensionale și atribuirea suprafețelor geometrice corpurilor corespunzătoare.
Conținutul setului
Cutia de lemn conține 10 corpuri geometrice albastre:
- cub
- cilindru
- sferă
- prismă triunghiulară
- prismă patrulateră
- piramidă triunghiulară
- piramidă patrulateră
- con
- elipsoid
- ovoid
Setul include, de asemenea, suporturi pentru corpuri rotunde (sferă, ovoid, elipsoid) și baze cu forme geometrice desenate cu o linie subțire albastră:
- pătrat
- dreptunghi
- triunghi echilateral
- triunghi isoscel
- cerc
- elipsă
- oval
Obiective
- Controlul erorii: simțul vizual și stereognostic
- Scop direct: perfecționarea simțului stereognostic
- Scop indirect: pregătirea pentru geometrie
Vârsta recomandată
De la 3,5 ani
Notă
Instrumentul ajută la dezvoltarea vocabularului de denumiri ale corpurilor. Pentru însușirea denumirilor se folosește o lecție în trei pași.
Toate instrumentele Montessori sunt opera pedagogului italian Maria Montessori.
Alte materiale Montessori de la marca Moyo Montessori.
Procedură
- Invităm copilul la lucru: „Ai vrea să arăți cum se lucrează cu corpurile geometrice?”
- Arătăm locul de depozitare al instrumentului și modul de transport (tava/coșul se ține cu ambele mâini).
- Din coșul acoperit cu o eșarfă scoatem un corp pe covor.
- Cu entuziasm pipăim corpul și îl rostogolim în mâini; nu facem nimic altceva, nici nu-l numim.
- Oferim corpul copilului și îl lăsăm să exploreze.
- Începem cu maximum trei corpuri, alegem cele mai diferite (de exemplu, sferă, cub, con).
- În faza următoare, manipulăm corpurile și ilustrăm diferențele prin rostogolire, tăvălire și răsturnare: „Acesta se rostogolește.” (sferă, ovoid, elipsoid) „Acesta alunecă sau se răstoarnă.” (cub, prismă patrulateră, prismă triunghiulară) „Acesta se rostogolește și alunecă.” (con, cilindru).
- Lăsăm copilul să încerce totul și apoi îl invităm: „Încerci să găsești corpuri care se rostogolesc și alunecă în același timp?”
- Putem împărți corpurile în grupuri (seturi) după proprietăți.
- Invităm copilul să așeze corpurile cu aceeași bază unul peste altul și arătăm vederea de sus; lăsăm copilul să experimenteze.
- După lucru, strângem instrumentul sau, în funcție de interesul copilului, putem continua cu alte exerciții.
Alte activități
- Alege corpuri cu forme similare – mai dificil de distins.
- Lucrul cu baze – află cărui corp îi aparține una sau mai multe baze, care corpuri au aceeași bază.
- Căutarea în cameră a obiectelor corespunzătoare corpurilor (de exemplu, vază = cilindru, dulap = prismă).
- Exersarea numirii: în coș sunt mai multe corpuri acoperite cu o eșarfă; copilul caută un anumit corp fără să se uite. În caz de eroare, doar dăm din cap și copilul corectează.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027003770 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 4 + |
| Vârsta recomandată: | 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
