Jocul cu mărci Moyo Montessori
Cod: MO-MAT0129_M058Descriere detaliată a produsului
Jocul cu mărci poștale
Un instrument Montessori conceput pentru a repeta și exersa lucrul cu materialul din perle aurii. Numele provine din utilizarea inițială a timbrelor de pe scrisori, pe care Marie Montessori le-a folosit ca inspirație.
Conținut și material
Setul include o cutie de lemn împărțită în șase compartimente și pătrate colorate de lemn de 2 × 2 cm cu numere albe marcate:
- pătrate verzi: 1 și 1000
- Pătrate albastre: 10
- Pătrate roșii: 100
- Figuri și cercuri în aceleași culori pentru împărțire și reprezentarea locurilor
Alte instrumente necesare pentru lucru: plasă, hârtie, creion, gumă, riglă mică, Set mic de numere 1–9000, Set introductiv de material perlat auriu.
Scopul instrumentului
- repetarea operațiilor (adunare, scădere, înmulțire, împărțire) cu materialul perlat auriu într-o formă mai puțin concretă,
- înțelegerea semnificației zerourilor în ordine (10 are un zero, 100 are două, 1000 are trei),
- exersarea scrierii și citirii numerelor,
- sprijinirea muncii independente a copilului (nu este conceput ca un exercițiu de grup).
Copilul poate verifica erorile, dar profesorul nu verifică de obicei rezultatul și nici nu atrage în mod activ atenția copilului asupra unei erori.
Lucrul cu instrumentul – prezentare generală a procedurii
Familiarizarea inițială (ziua 1)
Comparație cu materialul auriu cu perle: copilul aduce jocul cu mărci, liderul aduce un set mic de numere și o tavă introductivă cu perle. Se arată relația dintre mărgele și mărci – unitate, zeci, sute, mii – și culorile numerelor.
Exerciții de numire și numărare de bază
- Se scot mărcile de o anumită culoare, iar copilul numește cantitatea (de exemplu, „două unități”, „trei zeci”).
- Cărțile cu numere sunt plasate deasupra mărcilor pentru o sortare clară și crearea de exemple.
Scrierea numerelor (prezentare a doua zi)
Se folosește o fâșie de hârtie în pătrate (pătrate de 2 × 2 cm). Cărțile 1, 10, 100, 1000 se așază pe masă (de la dreapta la stânga), iar copilul plasează jetoanele corespunzătoare sub fiecare număr. Ulterior, se arată cum se suprapun numerele, cum se extinde cifra unu astfel încât zerourile să fie vizibile și cum se scrie în funcție de ordine cu culoare (apoi cu creionul).
După câteva exerciții, copilul lucrează deja fără cartonașe: aranjează jetoanele conform numărului scris sau scrie numărul conform jetoanelor aranjate. Copilul trece treptat la scrierea cu creionul și la citirea numerelor scrise.
Cele patru operații — partea principală (zilele următoare)
Pentru o muncă sistematică, se creează o carte sau o foaie cu rame desenate pentru scrierea numerelor; facilitează scrierea cifrelor una sub alta în funcție de ordine.
Adunarea
Adunarea statică: ambele numere sunt scrise în caiet, copilul aranjează semnele la numerele individuale și apoi le numără pe coloane de la unități la mii; rezultatul este scris sub linie și subliniat de două ori.
Adunarea dinamică: se procedează similar, la tranziții folosim regula „10 și stop” - zece sunt scăzute din categoria inferioară și schimbate cu un semn în categoria superioară.
Scăderea
Scăderea statică: se scrie numărul mai mare, copilul aranjează semnele, conform numărului scăzut, semnele sunt îndepărtate treptat de la unități la mii și rezultatul este scris.
Scăderea dinamică: rezolvă situații în care este necesar să se schimbe un semn cu 10 semne din categoria inferioară (similar cu transferurile în timpul împrumuturilor).
Înmulțirea
Înmulțirea statică: se folosesc multipli într-un interval limitat (exemplu 1–3, 10–30, 100–300, 1000–3000). Copilul aranjează același număr de mai multe ori, apoi combină semnele și numără rezultatul pe coloane.
Înmulțire dinamică: similar, dar la adunarea rezultatelor parțiale, se efectuează conversii între categorii după cum este necesar.
Împărțire
Împărțire statică: se notează deîmpărțitul (de exemplu, 6939), copilul aranjează jetoanele și le împarte între figurine în ordine (mii, sute, zeci, unități); rezultatul este înregistrat de la mii în jos.
Împărțire dinamică: se face prin adăugarea sau scăderea numerelor astfel încât exemplul să fie potrivit pentru o situație dinamică; exemplul 6942 ÷ 3 = 2314 servește drept ilustrație.
Împărțirea la doisprezece și împărțirea cu zerouri: se procedează analog ca și în cazul materialului perlat — pentru divizorul 12, se folosesc reprezentanți ai zecilor și unităților (figurine albastre și verzi), pentru un divizor care conține un zero, se folosește un cerc albastru ca reprezentant al unui ordin gol.
Exerciții și muncă independentă
- Copilul își creează propriile exemple pentru toate cele patru operații (statice și dinamice),
- lucrează cu exemple preimprimate și trece treptat la crearea propriilor sarcini,
- Rezolvă exemple de împărțire cu un rezultat fără rest sau cu rest (de exemplu, 2424:12=202 sau 2432:12=202 rest 8).
Vârsta potrivită
Materialul didactic este destinat copiilor de la 4,5–5 ani care au lucrat deja cu materialul perlelor aurii și înțeleg conceptele de bază ale ordinelor.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Matematică |
|---|---|
| EAN: | 8596027001363 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 5 + |
| Vârsta recomandată: | 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
