Comodă geometrică
Cod: MO-SMV0014_S013Descriere detaliată a produsului
Comodă geometrică din lemn cu 6 sertare
Instrumentul Montessori conține 6 sertare cu 35 de forme plane în perechi: formă și cadru corespunzător. Fiecare formă are un mâner în mijloc pentru o manipulare mai ușoară. Tava de prezentare conține trei forme de bază: triunghi, cerc și pătrat.
Descrierea instrumentului
Instrumentul servește la antrenarea percepției vizuale și a distingerii formelor, sprijină dezvoltarea limbajului și pregătirea mâinii pentru scris. Lucrul cu comoda geometrică poate fi precedat de alte instrumente Montessori (cilindri cu mânere, turnul roz, scările maro, barele roșii, tava geometrică introductivă).
Conținutul sertarelor
- Sertarul 1: șase cercuri cu diametrul de la 10 cm la 5 cm.
- Sertarul 2: șase patrulatere – primul este un pătrat, iar următoarele au laturile orizontale scurtate treptat de la 10 cm la 5 cm, laturile verticale rămânând aceleași.
- Sertarul 3: șase triunghiuri: echilateral, dreptunghic isoscel, dreptunghic, ascuțit isoscel, obtuz isoscel, obtuz.
- Sertarul 4: șase poligoane echilaterale: pentagon până la decagon.
- Sertarul 5: șase forme: romb, paralelogram, trapez isoscel, trapez dreptunghic, deltoid, patrulater concav.
- Sertarul 6: cinci forme: elipsă, floare cruce, oval, triunghi sferic, triunghi ascuțit scalen.
Controlul erorilor
Control mecanic: forma fie se potrivește în cadru, fie nu se potrivește.
Obiectivele instrumentului
Obiectiv direct
- Distincția formelor pentru o mai bună orientare în lumea formelor.
- Îmbunătățirea memoriei vizuale a formelor.
Obiectiv indirect
- Pregătire pentru matematică și geometrie.
- Pregătirea mâinii pentru scris.
Vârsta recomandată
De la 3,5 ani.
Toate materialele Montessori se bazează pe munca pedagogului italian Maria Montessori. Alte materiale Montessori de la marca Moyo Montessori.
Proceduri de lucru
Procedura I – sertarele 1 și 2
Lăsați copilul să aleagă o tavă (1 sau 2) și să o aducă pe covoraș. Așezați tava în colțul din stânga sus al covorașului. Copilul scoate prima formă cu mâna non-dominantă, o înconjoară cu două degete ale mâinii dominante (degetele folosite la scris) și o așază pe covoraș. Se procedează la fel cu următoarea formă. Dacă copilul doar scoate și așază formele, nu-l forțați să le contureze. Formele sunt neordonate pe covoraș; puteți demonstra aranjarea de la cel mai mare la cel mai mic sau compararea prin suprapunere. După aranjarea primelor două elemente, lăsați copilul să continue activitatea. După finalizare, puneți formele înapoi în rame de la stânga la dreapta și apoi depozitați instrumentul.
Pasul II – sertarele 3 până la 6
Procedura este similară cu cea de la sertarele 1–2. Copilul alege o tavă, o aduce pe covoraș și lucrează cu formele: scoate forma cu mâna nedominantă, o conturează cu două degete ale mâinii dominante, o așază pe covoraș și repetă procedura. Apoi, copilul compară formele și creează propria serie de la stânga la dreapta. După finalizare, copilul returnează formele în rame după propria intenție și depozitează tava înapoi în comodă. Dacă copilul întreabă, denumiți formele (dar nu la prima demonstrație, pentru ca mai întâi copilul să perceapă singur diferențele).
Note privind utilizarea și siguranța
- Nu purtați niciodată întreaga comodă; pentru lucru se folosesc doar sertarele individuale.
- Arătați copilului cum să scoată și să transporte rama cu ambele mâini.
- La început, se recomandă să oferiți doar tăvile 1–3; tăvile 4–6 se pun la dispoziție numai după ce au fost stăpânite tăvile de bază (principiul de la simplu la complex).
- Denumiți întotdeauna formele cu numele corect.
- Fiecare formă are o prindere în centrul său de greutate pentru o manipulare mai ușoară.
Alte activități
- Jocuri la distanță cu denumirea formelor (de exemplu, aduceți o formă specifică).
- Utilizarea conceptelor învățate pe obiecte din mediu.
- Lucrul cu carduri suplimentare – suprapunere, antrenarea preciziei și coordonării mâinilor.
Notă privind dezvoltarea ulterioară
Odată ce copilul a lucrat cu toate formele, vom adăuga terminologia folosind o lecție în trei pași. Ca o etapă ulterioară, lucrul cu comoda geometrică și cardurile suplimentare pot fi combinate.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Educație senzorială |
|---|---|
| EAN: | 8596027003626 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 3 + |
| Vârsta recomandată: | 3, 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
