Cifre și jetoane, Par-Impar
Cod: MO-MAT0128_M078Descriere detaliată a produsului
Cutie cu jetoane și cifre din lemn (44 de jetoane)
Setul include o cutie din lemn natural cu 44 de jetoane și cifre din lemn sculptate. Este folosit pentru a exersa secvența numerică, numărarea și înțelegerea structurii numerelor ca sumă a unităților individuale.
Scop și beneficii
Scopul principal este de a consolida conștientizarea copilului că fiecare număr este format din cantități separate de unități. Setul ajută copilul:
- să stăpânească secvența numerelor 1-10 și să atribuie fiecărui număr cantitatea corespunzătoare,
- să vizualizeze numerele pare și impare,
- să-și facă o idee despre înmulțire și divizibilitate prin aranjarea jetoanelor (de exemplu, 6 poate fi arătat ca 3 perechi orizontal = 2×3 sau ca două rânduri a câte trei = 3×2).
Vârsta potrivită
Setul este destinat copiilor de la 4,5 ani.
Pregătirea și desfășurarea activității
Premisa activității este cunoașterea conceptului de număr și a succesiunii 1-10. Procedura recomandată în timpul lucrului:
- Rugați copilul să aducă instrumentul pe covor sau la masă.
- Așezați cutia cu jetoane și numere în stânga sa, aproape de copil. Împrăștiați numerele pe masă în orice ordine.
- Dacă întrebați cu ce număr începem seria numerică, copilul va da de obicei numărul 1; așezați-l în stânga și lăsați spațiu sub număr pentru jetoane.
- Continuați împreună, astfel încât copilul să dea numerele următoare și dumneavoastră să le puneți treptat în dreapta, astfel încât să se creeze o serie numerică până la 10.
- După finalizarea seriei, începeți să atașați jetoanele: sub numărul 1 puneți un jeton, sub numărul 2 două jetoane ca o pereche, sub numărul 3 două ca o pereche și al treilea jeton la mijloc, sub numărul 4 două perechi etc.
- Lăsați copilul să continue singur; aranjarea corectă o veți verifica prin faptul că nu lipsește și nu prisosește niciun jeton.
- La final, împreună cu copilul, citiți numerele de la unu la zece și numărați jetoanele. Fără cuvinte, treceți cu degetul peste linia dintre jetoanele pare și vă opriți deasupra celor impare.
- Arătați copilului că a făcut treaba și oferiți-i repetarea cu altă ocazie.
Exerciții: par și impar
Procedura pentru exersarea conceptelor de par și impar:
- Puneți degetul arătător între numărul 1 și jetonul său; copilul va observa că nu poate trece — un astfel de număr este impar.
- La numărul 2, treceți cu degetul arătător printre jetoane — un astfel de număr este par. Repetați demonstrația cu alte numere.
- Apoi, fiecare al doilea număr (începând cu doi) mutați-l ușor în jos, perechile de jetoane mutați-le întotdeauna câte două, separând astfel vizual multiplii de doi.
- Folosiți metoda întrebărilor în trei pași: „Arată-mi ce numere sunt pare/impare.”, „Arată-mi un număr par/impar.”, „Ce număr este acesta?”
Sprijinirea orientării corecte a numerelor
Dacă copilul pune unele numere invers, nu le verificați prin corectare directă. Pregătiți plăcuțe de lemn sau suporturi de hârtie cu o serie de numere marcată, amestecați numerele sculptate din lemn pe masă și lăsați copilul să atașeze numerele pe plăcuțe, astfel încât să învețe poziția corectă a numerelor.
Materiale alternative
În loc de jetoane roșii, se pot folosi și alte obiecte mici, cum ar fi pietre de sticlă, conuri sau scoici.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Matematică |
|---|---|
| EAN: | 8596027001356 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 4 + |
| Vârsta recomandată: | 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
