Cifre abrazive cu cutie
Cod: MO-MAT0124_L021Descriere detaliată a produsului
Cifre abrazive (plăci de lemn 1–9)
Setul include 9 plăci de lemn marcate cu numerele 1–9 depozitate într-o cutie naturală de lemn. Cifrele sunt realizate într-un design aspru (abraziv), spre deosebire de suprafața netedă a plăcii, astfel încât, după ce copilul își trece degetele peste ele, simte forma numărului.
Conținut și design
Sunt incluse plăci individuale de lemn cu numerele 1–9 și o cutie separată pentru depozitare. Suprafața aspră a numerelor servește drept suport tactil pentru învățarea formei numerelor.
Scopul instrumentului
Obiectiv direct
A arăta copilului un simbol scris care corespunde cantității pe care copilul o poate numi și a-i oferi astfel o „cheie” către lumea scrisă a numerelor.
Obiectiv indirect
Pregătirea copilului pentru scrierea numerelor individuale.
Condiții prealabile și vârsta recomandată
O condiție prealabilă este cunoașterea conceptelor de numere 1–10. Instrumentul este potrivit pentru un copil de aproximativ 4,5 ani. Copilul poate lucra deja cu alte instrumente Montessori, de exemplu, cu bare roșu-albastre.
Procedura de lucru
- Pregătim trei cifre pe care vrem să i le prezentăm copilului (nu trebuie să fie în ordine).
- Ne așezăm la o masă astfel încât copilul să stea în partea noastră stângă (în partea dreaptă pentru un stângaci), ceea ce va îmbunătăți accesul și vizibilitatea. Copilul ar trebui să stea drept și să aibă ambele picioare pe pământ.
- Scoatem o placă din cutie. O ținem cu mâna stângă în colțul din stânga jos și urmărim linia numărului cu indexul și degetul mijlociu al mâinii drepte. Inelarul și degetul mic sunt ascunse în palmă, degetul mare nu este implicat. Repetăm acțiunea de mai multe ori și, de fiecare dată când trasăm, numim clar cifra.
- Apoi, lăsăm copilul să traseze cifra în același mod. Procedăm la fel cu celelalte două plăcuțe. Punem plăcuțele deoparte în colțul din stânga sus al mesei, cu un spațiu între ele.
- După ce prezentăm toate cele trei cifre, îi dăm copilului diverse sarcini, de exemplu:
- „Dă-mi numărul 8.”
- „Trasează numărul 5.”
- „Dă-mi tabelul cu numărul 2.”
- Amestecăm plăcuțele în mod regulat; activitatea poate fi modificată astfel încât copilul să invite adultul să efectueze acțiuni.
- Dacă copilul este sigur în recunoaștere, îl rugăm să traseze cifra și să o numească în același timp. Dacă are dificultăți cu un anumit număr, nu-l corectăm direct, ci prezentăm numărul din nou cu o altă ocazie.
- Când strângem în cutie, numim din nou cifrele.
Exerciții
Dacă copilul stăpânește noțiunile de cifre, poate începe să scrie cifre cu creta pe tablă — mai întâi fără linii, apoi cu linii. Putem arăta, de asemenea, că oamenii scriu numerele diferit în diferite părți ale lumii sau putem arăta ceasurile digitale și numerele ca o altă orientare.
Note despre cifrele individuale
- La cifra 2: înainte de a scrie linia de la stânga la dreapta, ne oprim o clipă pentru a arăta că nu există un arc în acel loc, ci un vârf ascuțit.
- La cifra 5: mai întâi scriem linia de sus în jos și abia apoi linia de la stânga la dreapta.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Matematică |
|---|---|
| EAN: | 8596027001295 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 4 + |
| Vârsta recomandată: | 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
