Bare roșu-albastre
Cod: MO-MAT0190_M063Descriere detaliată a produsului
Bare roșu-albastre (1–10)
Instrument pentru a familiariza copilul cu cantitatea și denumirea numerelor de la 1 la 10. Un set de zece bare roșu-albastre permite copilului să experimenteze tactil și vizual cantitatea și să compare lungimile.
Descriere
Setul conține 10 bețe cu o secțiune transversală de 2,5 × 2,5 cm și lungimi cuprinse între 10–100 cm. Bețele diferă prin lungime și alternarea segmentelor roșii și albastre, ceea ce susține percepția ordinii, scurt/lung și denumirea lungimilor individuale.
Manual de utilizare
Familiarizarea cu instrumentul
Transferați bețele pe covor. Apucarea este similară cu cea a bețelor roșii – degetele pe părțile laterale, astfel încât copilul să perceapă lungimea. Dacă bățul este prea lung, arătați o ținere verticală cu coatele lângă corp. Mișcați-vă în liniște și încet.
Așezați bețele pe covor și lăsați copilul să le alinieze după lungime. Verificați corectitudinea ordinii folosind cel mai scurt băț (roșu). Puteți exersa ordinea și denumirea repetând numerele cu voce tare: puneți palma pe segmente, numărați și denumiți bățul („Acesta este trei.”), copilul repetă după dumneavoastră.
Apoi amestecați bețele și dați sarcini de tipul: „Dă-mi, te rog, bățul Patru.”, „Dă-mi, te rog, bățul care urmează.”, „Dă-mi, te rog, bățul care este înaintea lui.”
Bețele pot fi aranjate în diferite modele – de la cel mai scurt la cel mai lung, invers sau de la cel din mijloc. Folosiți întotdeauna toate bețele, deoarece formează un întreg.
Lucrul în grup
Dacă activitatea are mai mulți copii, fiecare își va alege un băț. În funcție de lungimea bățului, își spune „numele”: „Eu sunt unu”, „Eu sunt cinci” etc. Copiii exersează mai întâi transportul bețelor (de exemplu, mergând concentrați), apoi își caută vecinul astfel încât toate bețele să fie aranjate într-un rând. Un alt copil sau profesor numără apoi piesele cu voce tare și efectuează verificarea.
Antrenament de memorie
După ce ați aliniat bețele, invitați copilul să închidă ochii sau să se întoarcă și ascundeți un băț. Copilul ghicește care lipsește. Mai târziu, pot fi îndepărtate mai multe bețe simultan.
Alte opțiuni și jocuri
- „Fă atâția pași câți sunt pe bățul tău. Și înapoi!”
- „Bate din picior la fiecare segment albastru (cifre pare). Și înapoi.”
- „Sari la fiecare segment roșu (cifre impare). Și înapoi.”
- Aranjarea bețelor în diferite modele după imaginația copilului.
- Asocierea cardurilor cu cifrele corespunzătoare.
- Compararea bețelor (mai lung x mai scurt, mai mult x mai puțin); ulterior, adăugați semnele < și >.
- Măsurarea lungimii și înălțimii: cât de lung este patul, masa, holul; care bețe ajung până la genunchi, buric, axilă etc.
PAR și IMPAR
Când copilul stăpânește numărarea pieselor, cereți-i să numească doar piesele roșii (cele albastre tac) și invers, doar cele albastre (cele roșii tac). Astfel se exersează distincția dintre numerele impare și pare.
Variante avansate
Într-o fază mai avansată, bara nr. 10 poate fi prelungită cu piese suplimentare (11, 12, 13 etc.) și se pot introduce adunarea, scăderea sau căutarea valorilor impare și pare. Lucrarea poate fi completată cu fișe de lucru, dar întotdeauna porniți de la manipularea concretă a bețișoarelor către lucrul abstract pe hârtie.
Parametri suplimentari
| Categorie: | Matematică |
|---|---|
| EAN: | 8596027001745 |
| Material: | Lemn |
| Vârstă: | 4 + |
| Vârsta recomandată: | 4, 5, 6 |
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
Fiţi prima persoană care va posta un articol la acest produs!
